Publikohet raporti i delegacionit holandez: Shqipëria progres serioz në Reformën në Drejtësi

Është zbardhur ditën e sotme raporti i delegacionit holandez i cili vizitoi vendin tonë pak javë më parë, konkretisht në datat 6 - 7 Maj. Në raportin e delegacionit holandez nënvizohet progresi që vendi ynë ka bërë sa i përket Reformës në Drejtësi, luftën kundër prodhimit të lëndëve narkotike, si dhe ecurinë që vendi ynë ka shënuar në luftën kundër korrupsionit dhe pastrimit të parave. Në raport përmendet gjithashtu edhe shqetësimi i raportuesve për mungesën e dialogut mes qeverisë dhe partive opozitare, ku këta të fundit dogjën mandatet duke u larguar nga Parlamenti.

Raporti i delegacionit holandez për Shqipërinë

Nga e hëna, 6 maj deri të mërkurën, 8 maj 2019, një delegacion nga Komisioni i Përhershëm për Çështjet Europiane bëri një vizitë pune në Shqipëri dhe në Maqedoninë e Veriut, të dyja vende kandidate për anëtarësim në Bashkimin Europian. Vizita e punës u zhvillua përpara publikimit të afërt të raporteve të progresit të Komisionit Europian për të dy vendet, që mund të rekomandojnë fillimin e negociatave të anëtarësimit. Shqipëria dhe Maqedonia e Veriut po bëjnë përgatitje për përmbushjen e kushteve për hapjen e negociatave. Këto kushte u përcaktuan në Konkluzionet e Këshillit Europian të 26 qershorit 2018.

Vizita në Shqipëri (6-7 maj 2019)

Gjatë vizitës në Tiranë, raportuesi zhvilloi bisedime me Vasilika Hysin dhe parlamentarë të tjerë. Ai gjithashtu zhvilloi bisedime të veçanta me kreun e opozitës, Lulzim Basha. Raportuesi zhvilloi gjithashtu bisedime me Kryeministrin Edi Rama, ministrin në Detyrë për Europën dhe Punët e Jashtme, Gent Cakaj, ministrin e Brendshëm, Sandër Lleshaj dhe zëvendësministrat e Drejtësisë, Toni Gogu dhe Fjoralba Caka.

Në fund, raportuesi zhvilloi takime me përfaqësuesit e organizatave joqeveritare në fushat e medies, drejtësisë dhe të drejtave të njeriut, si dhe me diplomatë nga organizatat ndërkombëtare dhe nga shtetet e tjera anëtare të BE në Tiranë.

Në diskutimet e tij, raportuesi u përqendrua në pesë prioritetet për realizimin e reformave që konsiderohen si kushte për hapjen e negociatave të anëtarësimit: Reforma e gjyqësorit dhe Administratës Publike, lufta kundër korrupsionit dhe krimit të organizuar dhe mbrojtja e të drejtave të njeriut. Raportuesi gjithashtu shqyrtoi funksionimin e demokracisë parlamentare.

Raportuesi vëren se Shqipëria po bën përparim serioz në reformën e gjyqësorit. Procesi i verifikimit që po kryhet nga një komision i pavarur kualifikimi, që po rivlerëson gjyqtarët dhe prokurorët publikë lidhur me kompetencat profesionale, paanësisë dhe integritetit, është në rrugën e duhur dhe deri tani ka marrë më shumë se 140 vendime.

Në 40 për qind të rasteve, zyrtarët e drejtësisë janë shkarkuar nga detyra. Komisioni i Apelimit ka lënë në fuqi pjesën më të madhe të këtyre vendimeve. Ka pasur gjithashtu një shkallë të vetëspastrimit të sistemit të drejtësisë: Disa gjyqtarë dhe prokurorë i kanë paraprirë gjykimit të komisionit dhe kanë dhënë dorëheqjen. Për përfundimin e procesit të vetingut është përcaktuar një afat pesë-vjeçar. Procesi po mbikëqyret nga Operacioni Ndërkombëtar i Monitorimit (IMO) i Komisionit Europian dhe Shteteve të Bashkuara.

Shqipëria ka krijuar edhe institucione të reja në fushën e drejtësisë dhe shtetit të së drejtës, duke përfshirë Këshillin e Lartë të Gjyqësorit dhe Këshillin e Lartë të Prokurorisë, të cilët janë përgjegjës për rekrutimin, përzgjedhjen, vlerësimin dhe emërimin e zyrtarëve në gjyqësor. Një tjetër institucion i ri, Prokuroria Speciale dhe Njësia për Hetimin e Krimit të Organizuar Kundër Korrupsionit (SPAK) është gjithashtu në proces të ngritjes. Procesi i verifikimit dhe vlerësimi i kandidatëve të cilët kanë aplikuar për SPAK janë aktualisht në vazhdim. Për këtë arsye, institucioni nuk është ende funksional.

Për Gjykatën Kushtetuese aktualisht ekziston vetëm një gjyqtar në detyrë dhe nëntë pozicionet e mbetura janë vakante. Prandaj, nuk mund të konsiderohet aktualisht si një institucion shtetëror funksional. Në përgjigje të kësaj, Qeveria argumenton se kjo është për shkak të suksesit të procesit të verifikimit, i cili ka çuar në shkarkimin ose dorëheqjen e disa gjyqtarëve dhe vendet e lira do të plotësohen para verës. Ky interpretim u mbështet nga disa përfaqësues të tjerë të organizatave joqeveritare dhe partive ndërkombëtare me të cilat delegacioni u takua gjatë vizitës së punës. Megjithatë, kritikët e qeverisë flasin për një krizë Kushtetuese, në të cilën kontrollet dhe balancat janë zhdukur dhe Qeveria ka marrë kompetencat e Gjykatës Kushtetuese.

Përsa i përket luftës kundër korrupsionit, janë marrë masa për parandalimin dhe angazhimi i policisë në zbulimin e korrupsionit është intensifikuar. Edhe pse ky angazhim i shtuar ka rezultuar në disa raste, numri i ndjekjeve dhe dënimeve penale në nivel të lartë ka qenë zhgënjyes. Bashkëpunimi mes policisë dhe Prokurorisë nuk është gjithmonë i njëtrajtshëm. Shqipëria duhet të vazhdojë më tej ecurinë e saj në luftën kundër korrupsionit.

Sa i përket luftës kundër krimit të organizuar, vlen të përmendet se Shqipëria ka arritur rezultate në zbulimin dhe shkatërrimin e plantacioneve të kanabisit, ndjekjen penale dhe gjykimin e kriminelëve të drogës. Kjo ka çuar në uljen e tregtisë së drogës: Statistikat e qeverisë tregojnë se numri i rasteve të sasisë së drogës së kapur në Itali nga ose nëpërmjet Shqipërisë ka rënë me rreth 80% në vitin 2018. Shqipëria ka ulur gjithashtu pastrimin e parave të pista.

Parlamenti Shqiptar ka miratuar ligje për mbrojtjen e të drejtave të pakicave etnike dhe seksuale në Shqipëri. Shqipëria ka bërë përparim në lidhje me lirinë e shprehjes, por duhet të rrisë transparencën e reklamave shtetërore në media. Ka hapësirë ​​për përmirësime të mëtejshme në mbrojtjen e të drejtave të pronësisë, duke përfshirë regjistrimin e pasurive të paluajtshme në një regjistër toke. Shqipëria ka miratuar legjislacion të ri për të garantuar këtë mbrojtje ligjore.

Së fundmi, Shqipëria ka lançuar reforma në Administratën Publike. Progres është bërë në aspektin e transparencës dhe efikasitetit të shërbimeve publike.

Përveç kësaj, raportuesi krijoi një përshtypje për funksionimin e demokracisë në Shqipëri. Fakti që janë bërë lëvizje për të filluar Reformën Zgjedhore për të forcuar demokracinë është një shenjë e mirë. Megjithatë, raportuesi ka shqetësime në lidhje me marrëdhëniet e ndërprera midis qeverisë dhe partive opozitare. Përfaqësuesit e zgjedhur të popullit nga dy partitë më të mëdha të opozitës kanë bojkotuar aktivitetet parlamentare dhe madje kanë dalë nga Parlamenti në protestë kundër qeverisë, e cila sipas mendimit të tyre e ka kompromentuar rezultatin e zgjedhjeve dhe ka shkelur të drejtat e tyre parlamentare. Që atëherë, vendet e tyre janë zënë nga anëtarët e tjerë të partisë të gatshëm për të përmbushur detyrat e tyre parlamentare. Kjo situatë është një shenjë e marrëdhënieve të vështira politike në Shqipëri. Përderisa kjo është një çështje e brendshme politike, raportuesi nuk mund dhe nuk do të bëjë asnjë gjykim për këtë. Megjithatë, mosmarrëveshja dhe mungesa e bashkëpunimit pengon funksionimin e demokracisë. Raportuesi shpreson se do të ketë pajtim të shpejtë midis opozitës dhe partive qeveritare, ndërsa ato ecin drejt zhvillimit të një vizioni të përbashkët për qeverisjen dhe demokracinë në vendin e tyre.

Author
Hermes News

Redaksia

Shkruaj një koment

0 Komentet